بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی چند سالی است که داغ شده و هر روز شاهد ورود شبکه های متعدد با امکانات و قابلیت های جدید هستیم. زمانی که شبکه های اجتماعی چون لینکدین، فیسبوک و ایسنتاگرام راه اندازی شدند، کسی تصور نمی کرد که این شبکه ها بتوانند در رونق کسب و کارها به این حد موفق باشند و بازاریابی شبکه اجتماعی رونق یابد.

اما با گذشت زمان و روشن شدن این موضوع که شبکه های اجتماعی کانالی برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند، به تدریج خیل عظیمی از شرکت ها به سمت این شبکه ها روی آوردند.

اهمیت بازاریابی شبکه اجتماعی

در حال حاضر تلاش برای معرفی محصولات از طریق شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش راندمان شرکت ها محسوب می‌شود و بازاریابی شبکه اجتماعی نام دارد .

این در حالی است که تعداد رقبا در بازاریابی شبکه های اجتماعی هر روز در حال افزایش می‌باشد از سوی دیگر کاربران شبکه های اجتماعی نیز علاقه زیادی به تبلیغات بیش از حد و زیاده روی در معرفی یک محصول نداشته و گاهی تلاش برای جذب مشتریان جدید، نتیجه عکس می‌دهد.

به همین دلیل در پیش گرفتن تکنیک هایی که در این زمینه به مدیران کمپین های شبکه های اجتماعی و بازاریابی شبکه اجتماعی و بازاریابی اینترنتی کمک کند، ضروری است.

بازاریابی اینترنتی

نکاتی درباره بازاریابی شبکه اجتماعی

موفقیت در شبکه های اجتماعی از چندین اصل مهم سرچشمه می‌گیرد که عبارتند از:

  • در بازاریابی شبکه های اجتماعی «من» مفهومی ندارد. به جای واژه «من» باید از کلمه «ما» استفاده شود. در غیر اینصورت مشتریان به دیده خودبرتربین به شما می‌نگرند.
  • شرایط تبلیغات در شبکه های تبلیغات فارغ از کوچک یا بزرگ بودن شرکت، برای همه یکسان است. بنابراین نباید به صرف باکیفیت بودن محصولات تصور کنید که در شبکه های اجتماعی به راحتی موفق می‌شوید. بلکه آنچه تعیین کننده موفقیت در دنیای دیجیتالی است، داشتن مهارت شما در تبلیغات و بازاریابی می‌باشد.
  • بکارگرفتن افراد متخصص برای بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز اهمیت زیادی دارد. برای این کار باید اداره کمپین را به دو نفر واگذار کرد؛
  • شخصی که به عنوان مسئول اجتماعی است. این فرد قوانین اولیه و راه کارهای خاص را برای فعالیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی تعیین می‌کند و نظاره گر و هدایت کننده فعالیت ها در کمپین است.
  • فرد دیگر مسئول بازاریابی است که مسئولیت ارائه برنامه و تعیین اهداف از تبلیغات را برعهده دارد و تمامی برنامه هایی را بررسی می‌کند تا در صورت مشکل آنها را برطرف کند.
  • شروع کار بازاریابی شبکه اجتماعی و بازاریابی اینترنتی باید از جایی باشد که کاربران به آن علاقه نشان می‌دهند. البته در هر شبکه اجتماعی باید با توجه به فضا و نوع امکانات و شرایط عمل کرد. برای مثال شبکه لینکدین به طور کامل مختص شرکت ها و کارکنان است و کمتر به مسائل و موضوعات سرگرمی می‌پردازد. این در حالی است که در اینستاگرام تصاویر و کلیپ های ویدئویی کوتاه موثرتر هستند.
  • توانایی معرفی محصولات و خدمات در افزایش راندمان کاری اهمیت بیشتری دارد. در این صورت باید مطالب و محتواهایی مرتبط با محصولات در کمپین قرار بگیرد. تهیه تصاویر باکیفیت نیز می تواند در بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی شبکه اجتماعی موثر واقع شود.

بازاریابی شبکه اجتماعی

پاسخگویی به کاربران و حامیان کمپین نیز یکی دیگر از اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی است. به این معنا که باید به طور دقیق و تک به تک، به سوالات کاربران پاسخ داده شود. در این صورت است که می توان با جدیت تمام در جهت افزایش راندمان کاری شرکت در شبکه های اجتماعی فعالیت کرد.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.