روش های نوین بازاریابی اینترنتی

روش های نوین بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به روش نوین

بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی یکی از جدیدترین روشهای معرفی محصولات و فرآورده های شرکت به مشتریان می‎باشد. اما این روش نیز به اشکال مختلفی صورت می گیرد. زمانی که با مدیران وب سایت ها مشورتی می شود، اولین ایده ای که به ذهن آنها خطور می‎کند، افزایش ترافیک سایت است. اما افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بالا رفتن تعداد بازدیدکننده ها بدون در پیش گرفتن اسلوب های نوین بازاریابی اینترنتی ممکن نیست. در زیر به برخی از این روش ها می‎پردازیم.

  • استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی

این روزها شاهد گسترش تعداد کاربران اینترنتی هستیم که اکثر قریب به اتفاق آنها با استفاده از گوشی های همراه وارد اینترنت می‎شوند و به دنبال بازاریابی اینترنتی هستند . از سوی دیگر نمی توان از وجود و نقش شبکه های اجتماعی در زندگی عادی کاربران اینترنتی غافل شد. بطوری که وجود یک گوشی هوشمند به معنای یک کاربر اینترنتی می‎باشد. این امر به معنای یک امتیاز و فرصت طلایی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است. علاوه بر این، مدیران شرکت ها نیز می‎توانند از شبکه های اجتماعی به نفع خود بهره برداری کنند و با راه اندازی کمپین در شبکه های اجتماعی، خدمات و محصولات خود را در انظار دید کاربران قرار دهند. متداولترین این شبکه ها لینکدین، فیس بوک، ایسنتاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر و ... می‎باشند که با کمک این شبکه های اجتماعی میتوان بازاریابی اینترنتی موفقی داشت .

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک روش جدید برای ارسال پیامهایی در رابطه با محتواهای جدید وب سایت است. در این روش زمانی که محتوای جدید در سایت بارگذاری میگردد، با استفاده از ایمیل های کوتاه برای کاربران ارسال می‎شود. در این روش باید چندین نکته مد نظر قرار بگیرد. اولین نکته؛ اینکه ایمیل ها باید وارد قسمت Inbox کاربر شوند و نه در spam. زیرا کاربر باید متوجه دریافت ایمیل ها باشد. از سوی دیگر؛ ارسال این پیامها نباید بیش از حد باشد بطوری که کاربر را با ایمیل های متعدد و خسته کنند مواجه کند. نکته سوم؛ گذاشتن کلید برون رفت یا خروج برای کاربرانی است که علاقه ای به دریافت ایمیل از سوی شرکت را ندارند.

 

  • استفاده از محتواهای اخباری

کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت ها علاقه زیادی به اخبار تازه دارند. این اخبار می‎تواند در رابطه با یک محصول جدید باشد. برای مثال زمانی که موضوع سایت در رابطه با وسایل دیجیتالی باشد، انتشار اخباری در رابطه با فناوری اطلاعات می‎تواند آنها را به سمت وب سایت جذب کند. این محتواها باید از منابع اصلی دریافت شوند و در عین حال بروز باشند. یک نکته مهم در انتشار اخبارها، اختصارگویی است چرا که اخبار باید به شکل مختصر بیان شوند.

  • استفاده از وبلاگ ها

وبلاگ نویسی در کنار وب سایت ها نیز روش دیگری برای انتشار پیام مدیران شرکت برای مشتریان است. وبلاگ ها محل مناسبی برای درج محتواهای طولانی هستند. به همین علت به عنوان یک روش مکمل برای بازاریابی اینترنتی محسوب می‎شوند که در کنار آنها، وجود وب سایتها ضرورت پیدا می کند. در وبلاگ ها می‎توان از روش تولید محتوای داستان سرایی استفاده کرد که جدیدترین روش بازاریابی اینترنتی به شمار می‎رود.

  • آنالیز و بهینه سازی وب سایت

افزایش ترافیک راهی برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان وب سایت است که البته براحتی انجام نمی شود بلکه وب سایت باید آنالیز  گردد تا رتبه و وضعیت کنونی وب سایت در موتورهای جستجو مشخص شود. بهینه سازی و سئوی سایت نیز در مرحله بعد انجام می شود تا رتبه سایت افزایش یابد. این امر به افزایش تعداد بازدیدکننده سایت کمک می کند. به هر میزان که بازدیدکننده طراحی سایت بیشتر باشد، بازاریابی اینترنتی سایت بهتر انجام می شود. موتورهای جستجو بدون دریافت هزینه می توانند بازاریابی اینترنتی شرکت را بر عهده بگیرند.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.